bröllopsbudget

Ett bröllop går oftast på mellan 50-70 000 har jag läst mig till. Till en början sa jag att "aldrig att vi kommer upp i den summan" men det kommer jag nog få äta upp.
Börjar man planera i god tid så kan man få ner kostnaderna. Och gör man mycket själv, likaså.
 
Jag håller till på bröllopstorget.se när det gäller budgeten. Där kan man utgå från 3 prisklasser, se nedan.
Så vi utgår från medium-budgeten.
 
 
Small
Medium
Large
Fest:
Hyrd                           lokal
Herrgård
Slott
Gäster:
ca                           30st
ca                           50st
ca                           100st
Bröllopsresa:
Inklusive                           billigare resa inom Europa                           ca 5.000
Inklusive                           billigare resa inom tex. Asien                           ca 20.000
Inklusive                           resa tex. till Söderhavet                           ca 50.000
Summa:
ca                           20.980:-
ca                           91.005:-
ca                           227.680:-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0